• Detail showa
  • Detail Asagi
  • Japanreis februari 2018

Koihunt november 2014 dag 1

Gisteren op 5 november begon de Reis. Om 9.15 vertrokken vanuit Millingen aan de Rijn om vervolgens 2 reisgezellen op te halen en door te rijden naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen bleek dat we op onze boardingpassen een verkeerd gate nummer hadden staan waardoor we als laatste het vliegtuig in gingen. Onder het motto, een goed begin is het halve werk zal ik maar zeggen.

Na een rustige vlucht van ongeveer 10 uur kwamen we op Narita Airport aan. Voor ons gevoel was het half 1 ’s nachts maar de tijd in Japan is 8 uur vooruit. Japanse tijd was 8.30 uur, een nachtje overgeslagen dus.

Vanaf Narita is het een uurtje met de trein naar Tokio Centraal station. Onmenselijk groot en druk. Dagelijks passeren hier 3 miljoen reizigers, niet normaal. Vanaf hier zijn we met de Shinkansen richting Nagaoka gegaan. Dit duurde ongeveer anderhalf uur met een trein die een topsnelheid heeft van meer dan 500 km/h. Nu weet ik niet of we dat gehaald hebben maar het ging verrekkes snel! In Nagaoka snel ingecheckt om vervolgens de huurauto op te pikken en gelijk 2 kwekers te bezoeken. Op het programma stonden Yagenji en Tanaka Maruju. Helaas door het slechte weer was het niet meer te doen om de vissen echt goed te beoordelen. Rond 4 uur was het al aardig donker.

Wel hebben we een uitnodiging gehad om met Maruju zondag na de middag een mudpond af te vissen. We zijn zeker benieuwd wat daar uit gaat komen! Morgen een nieuwe dag met een niet heel mooie weersvoorspelling. Het mag de pret niet drukken!