• Detail showa
  • Detail Asagi
  • Japanreis februari 2018

Koihunt oktober 2015 dag 1

We zijn eindelijk in het zuiden van Japan!

Na een mooi 2 daagse verblijf in Dubai is de reis vervolgd naar het zuiden van Japan met als bestemming Osaka Airport. Dat ging nog allemaal goed maar na een hele lange procedure van de douane kregen we toch wel een beetje een punthoofd…Na 2 uur wachten voor de immigratie dienst en nog effe een half uurtje koffers ophalen konden we dan eindelijk met de trein naar Shin-Osaka. Van daaruit naar met de Shinkansen richting onze bestemming in Mihara. Hier stond Reinier ons al op te wachten. Na een ritje van 25 minuten kwamen we in ons hotel aan…Tijd voor een nachtrust van maar liefst 2,5 uur.

Erg voeg uit de veren om richting Ogata te gaan. Om 6 uur ontbijt, om 6.15 in de auto om vervolgens rond de klok van 7 de Shinkansen te nemen richting Ogata. Hiermee besparen we veel tijd. Op en neer toch zo’n 800 km vanaf het hotel…Met de Shinkansen 2,5 uur…Vanaf het station in Kurume leggen we het laatste stuk af met de taxi. Aangekomen op locatie lonken ons de prachtige vissen direct tegemoet. Het is een grote kweker in dit gebied met veel verschillende bakken. We worden voorzien van een naambadge mee en krijgen een prijslijst mee van de vissen.

Op dat moment komen er ook andere klanten binnen. Ongunstig voor ons want het betekend dat er kapers op de kust zijn… De procedure is hier simpel; sleepnet door de bak en uitsorteren wat men mooi vind. Door de competitie die ze hiermee creëren is er niet genoeg ruimte en tijd om de koi rustig te bowlen en te bekijken. Er zijn gewoonweg teveel mensen om te selecteren… We besluiten ons te richten op enkele topvissen die in andere bakken zwemmen welke per stuk worden verkocht. Helaas moeten we ondanks het vragen om te bowlen wachten tot alle andere bakken gesorteerd zijn doormiddel van het sleepnet. Dit gaat veel te veel tijd kosten wat zou betekenen dat deze dag om is.

Na overleg besluiten we vroeg te lunchen en vervolgens met de trein richting de kweker Uedera te vertrekken. Uedera was afgelopen week door Omosako al reeds aanbevolen via Reinier Janssen…. We komen laat in de middag aan bij Uedera. Ik denk dat iedereen wel een dutje heeft gedaan in de trein en langzaam zien we de zon zakken. Binnen zwemmen mooie vissen! We besluiten een mooie sanke en kohaku van 75cm te bowlen.. Deze vissen zijn het uiteindelijk niet en we maken ons rondje verder af waarbij de kweker ons verschillende koi aanbied . Ik besluit niets te kopen maar mijn vrienden van Natsukoi besluiten om een 20 tal small nisai te selecteren….Ik help ze hierbij met veel plezier. Hierna is de duisternis ingevallen in Hiroshima en gaan we richting een heerlijk restaurantje. Genieten van een welverdiend biertje en voorbereidingen treffen voor morgen.